Ajax loader

Completed MMA Bout

Diego Nunes vs. Bart Palaszewski

Preliminary Card | Featherweight · 145 lbs | MMA

Diego Nunes defeats Bart Palaszewski via 3 Round Decision

Mmaweekly large Diego "The Gun" Nunes
Mmaweekly large Bart "Bartimus" Palaszewski

Nunes
Decision
Round 3

Diego Nunes Bart Palaszewski

"The Gun" "Bartimus"

17-3-0   Pro Record At Fight   36-15-0
Climbed to 18-3   Record After Fight   Fell to 36-16
-200 (Moderate Favorite)   Betting Odds   +165 (Slight Underdog)
Br Brazil   Nationality   Pl Poland
Curitiba, Parana, Brazil   Fighting out of   Wonder Lake, Illinois
29 years, 10 months, 5 days   Age at Fight   29 years, 4 months, 5 days
146.0 lbs (66.2 kgs)   Weigh-In Result   146.0 lbs (66.2 kgs)
5'6" (168cm)   Height   5'9" (176cm)
65.0" (165cm)   Reach   70.0" (178cm)
Evolução Thai MMA   Gym   Team Curran MMA
UFC on FX 5
  • Bout Information
  • Event: UFC on FX 5: Browne vs. Silva
  • Date: Friday 10.05.2012 at 08:00 PM ET
  • Referee: Daryl Guthmiller
  • Venue: Target Center
  • Enclosure: Octagon
  • Location: Minneapolis, Minnesota, United States
  • Bout Billing: Preliminary Card (fight 2 of 10)
  • Pro/Am: Professional
  • Weight: 145 lbs (65.8 kg)
  • TV Commentary: Jon Anik, Kenny Florian
  • Broadcast: Aired Live on Prelims
  • Post-Fight Interviewer: Jon Anik
  • Nunes Total Disclosed Pay: $72,000
  • Palaszewski Total Disclosed Pay: $52,000
  • Event Links:

Nunes vs. Palaszewski Wiki Update Wiki

Diego Nunes met Bart Palaszewski on the preliminary card of UFC on FX 5 in the featherweight division.

Round 1

This one started with a bang, as Nunes charged aggressively and rocked Palaszewski with a combo, cutting him beside the left eye and taking him down, but Palaszewski had him in a tight Guillotine that Nunes popped out of, only to be caught in a Triangle setup. Nunes escaped the hold and worked some serious elbows from the top before Palaszewski got back to his feet. A huge right hand knocked Palaszewski down and Nunes followed him to dish out more damage.

Round 2

The dominance continued in the second for Nunes, as he punished Palaszewski on the feet then took him down with ease and resumed his ground and pound assault. Palaszewski battled back into the fight in the second half of the round on the feet, but Nunes was still landing with more power and consistency.

Round 3

Palaszewski stunned Nunes with a left hook early in the third and Nunes fired back aggressively, but Palaszewski smelled blood in the water, stuffed a takedown and went on the attack. Nunes recovered and began landing some power punches again, but Palaszewski was giving him trouble in the final round. Another big right hand dropped Palaszewski at the end of the round but he survived to the bell.

The judges scored the bout 30-27, 29-28, and 30-27 for Nunes, giving him the Unanimous Decision victory.

Last updated 10.05.2012, 6:08 PM ET
Wiki Contributors:

Nunes vs. Palaszewski Fight Predictions

Tapology Community Predictions: 1060  
.
KO/TKO
.
Submission
.
Decision
Nunes
77%
Palaszewski
23%

Nunes vs. Palaszewski Fighter Tweets

If fighters from this bout were talking on Twitter before or after the fight, this is where you can find it. Below are all the Tweets we've recorded near the date of the bout.

It's official I'm a collage student!!! :)
5 days
after
Can't wait to get some fresh gear from @Fearthefighter who supported me for my @ufc on @FXNetworks 5 fight.Thanx & every1 else follow them!
5 days
after
@Scottjorgensen ;) I got ya son lol
5 days
after
@Scottjorgensen you check dudes out at all those places :)
5 days
after
@DaMarques_UFC ok good then lets talk about this...weird lol http://t.co/x2cGuKsp
5 days
after
@EllenbergerMMA haha fat ass!!!!
5 days
after
@DaMarques_UFC bro that's what we do we fight, sometimes you win sometimes you lose. You have a 50/50 chance every time :) smile mofo!!!
5 days
after
Vc que tava indo na igreja até uns dias atrás, servindo a Jesus e não numa religião, não to falando de templo, de... http://t.co/Rq2ZBXxM
4 days
after
Hi Guys!!! Sexta feira pelas 20:00 horas meus queridos eu vou sortear a luva do UFC usada na última luta contra o Bart Palaswzeski.
4 days
after
Vai ser Sexta feira a noite pelas 20:00 o sorteio da luva do UFC pelo Face mais uma vez, é a luva da última luta contra o Bart Palaszweski.
4 days
after
Valeu galera o sorteio do boné lá no Face foi show, deu quase mil comentários e lances sobre o peso certo que cheguei lá.. show!!
4 days
after
ai quem acertar vai levar a luva desta última luta, ainda está semana beleza!! Obrigado galera um bjaum para todos vcs.
4 days
after
Pessoal está semana eu vou sortear a luva que eu lutei no UFC pelo Face, vou preparar uma pergunta bem legal para vcs acertarem..
4 days
after
Acabou já galera, acertaram lá no Face!!
4 days
after
Ainda não acertaram pessoal vai tentando lá, tem gente errando só por 100 gramas, nossaaaa!!
4 days
after
Vcs apenas tem que advinhar quantos kilos eu cheguei lá em Minneapolis,mas tem que ser número exato de peso que eu estava na hora da chegada
4 days
after
Galera valendo um boné do UFC!!!! http://t.co/jt1uhYrb
4 days
after
@DUANEBANGCOM ppl are pricks! Like we don't have enough bs in our life, we get ppl talking mad shit.
4 days
after
@Cowboycerrone can you blame them?
4 days
after
Cinema hj pessoal, alguém indica algum filme??
4 days
after
Aos Chefes da equipe X Gym!! http://t.co/1Jyv9ERt
4 days
after
Equipe X Gym!! http://t.co/rYMZGuaz
4 days
after
Apenas o melhor, buscando o melhor sempre, voar mais alto significa chegar mais longe. http://t.co/CicCG1Q0
4 days
after
@shaneroller good for you bro, best of luck with whatever you do.
4 days
after
@DaMarques_UFC fucking bummer bro
4 days
after
@DUANEBANGCOM @round5 you so cut you need a bandaid!
3 days
after
Mulher!! Woman!!! http://t.co/h0gIbkeT
3 days
after
http://t.co/cWkwllkW http://t.co/fILSmFKy
3 days
after
Great Guy, great warrior!! http://t.co/wkQilgFn
3 days
after
My present to Bart. http://t.co/3Se8gI4T
3 days
after
Everyone is fucking expert aren't they?! LOL
3 days
after
Essa eu ouvi agora, "Todo mundo tem um judas dentro de vc".. haha.. é verdade!
3 days
after
Nunca esqueça que os últimos seriam os primeiros, assim é para Deus e assim foi este último UFC!!
3 days
after
Hi Guys, look this! http://t.co/amJt3IsF http://t.co/w2ky31HV
3 days
after
Tá passando Boxe das antigas no combate.. ossss... MARAVILHA!!!
3 days
after
Hj uma prainha de leve um pouco de água do mar para sarar as feridas, agora é só descanso!!
3 days
after
Bom dia galera,um dia abençoadaçooo para todos nós,vamos q vamos sem dar moral para o cansaço,porrada com "KO" no inimigo das nossas mentes!
3 days
after
Estou com grandes planos!!
2 days
after
Still finding things that hurt on my body, more then anything my ❤ & pride hurt. Off time is needed but I cant wait to get after it again :)
2 days
after
Home made all American bfast :) Eggs, bacon,breaded bacon, sausage patties- spicy & reg. potatoes and biscuits & gravy, pancakes :) I'm fat
2 days
after
mas com uma vontade de ir a praia..
2 days
after
Cheguei no Rj, nossa muito cansado!!!
2 days
after
Mas a parte que eu mais gosto é essa.. "Bate pesadão e faz que nem Sansão, Vai na força do Deus vivo e desce a mão!!! me esquenta o sangue
1 day
after
Só três pontinhos no rosto e o joelho bem inchado, valeu a pena, ter marcas no corpo de uma guerra vencida é a melhor coisa do mundo!!
1 day
after
No Aeroporto de Charlotte com Cesério Bezerra e Josuel Distak, muito cansado por sinal, não durmo desde quinta a noite..
1 day
after
Caraca já to malzão de tanto comer porcaria, rs, amanhã vamos maneirar que não temos mais 22 anos e o metabolismo não é mais o mesmo.. rs
1 day
after
Home bound can't wait to see my daughter and my lil doggies. Next couple weeks def all fam time!
18 hours
after
Had it on tonight! RT @diamondmma: Congrats to our good friend and Diamond user @Bartimus7 on FOTN!
10 hours
after
daqui para frente eu vou melhorar mais e mais,ainda não está bom, mas vou melhorar cada vez mais e contarei sempre com o apoio de vcs todos.
8 hours
after
Obrigado a todos vcs meus queridos, as orações que fizeram a diferença nesta minha caminhada, eu luto pelo meu País e só saiu morto dali!
8 hours
after
Fiquei sabendo que ganhei o bônus da noite, Glórias a Deus Ele é tremendo!!!
8 hours
after
Thoughts on my grown up hair?
7 hours
after
Please follow ivan bad mofo and im a big fan of his!!! RT @bionuce: @Bartimus7 hell, if the main event ends quick its def possible
7 hours
after
@MikeCies yes sir fight not a contest ya know
7 hours
after
@MikeCies ah son!!!
7 hours
after
FOTN so far? Just asking dont get snappy :)
7 hours
after
My face hurts! Big big props to Diego nunes bad mofo it was a pleasure to scrap with him. Super nice guy btw :)
6 hours
after
Not a great pic but my first cut lol http://t.co/5MpI2z1j
6 hours
after
My mama supporting!!! RT @VFDSports: @Bartimus7 http://t.co/ZdiOcbDT
6 hours
after
@thugjitsumaster hey homie I know you're busy but we gotta get our girls together ASAP!
6 hours
after
@Scottjorgensen too freaking cute!!! @MMAWIVES want to set up a date between Natalia and him ;) lol
5 hours
after
Ok so 2 in a row fuck :( def fighting next fight like this mother has nothing to lose. 45 day suspension then Bart's off to @JacksonsMMA
4 hours
after
Thanks for all the love guys and gals, gonna enjoy rest of the fights and then my family for few weeks then back to work :)
4 hours
after
Thanks for all the support everyone, trained hard but Diego was a better fighter tonight. Short break and moving on to the next chapter ;)
3 hours
after
É para Deus e por ti Jesus!!
1 hour
before
To levando comigo os nomes de todos vcs que pediram oração, pois, hj é o dia da arrebentação do Senhor nas nossas vidas!!!
1 hour
before
To indo galera dq a pouco para o Target Center,em instantes to saindo,conto com as orações de vcs,pois,a oração de um justo quebra cadeias!
2 hours
before
http://t.co/qjdgccOT
4 hours
before
Que Deus abençoe as suas vidas meus queridos!! http://t.co/0W6gH8Eq
4 hours
before
É para Deus!!! http://t.co/gNMyVMCx
17 hours
before
DAQUI A POUCO VEM A PIZZA.. OH GLÓRIAAAA!!! rs
17 hours
before
Cara como é bom comer, como é booom comer mesmo, nossa que perrengue que eu tava está manhã, good work guys!!
17 hours
before
Jantando aqui no Marriot com @jdistak e Cesário Bezerra. Como fala Josuel Distak, Oooh Glóriaaaa!!! rs
18 hours
before
Obrigado galera pelas oraões e tudo mais, estou muito feliz e satisfeito com tudo, recuperando agora o peso e amanhça guerra, mão dura neles
20 hours
before
Meus queridos estou quase entrando para a pesagem conto com as Oraçoes de todos vcs por nós brasileiros. Osss
23 hours
before
Assistindo o Clássico Rocky III aqui no hotel Marriot em Minneapolis.
2 days
before
Sonho desde já com a Pizza de amanhã a noite depois da pesagem!! rs
2 days
before
Daqui a pouco dormir depois de uma noite de treino duro, muita explosão e velocidade, graças a Deus estou tinindo!!
3 days
before
Contigo eu sei que eu posso suportar Senhor,ó Deus pois teu poder se aperfeiçoa na minha fraqueza,por isso eu posso suportar,então vamos lá!
3 days
before
Thank you both :) RT @HectorCastroMMA: @Bartimus7 credit @rearnakedchoke
3 days
before
Tudo o que eu faço é para ti Deus!! http://t.co/KsHiHGld
4 days
before
Cheguei em Minneapolis, descansando e focado para perder o peso, renuncia agora é a palavra principal do tema deste filme da minha vida.osss
4 days
before
TATAME | Diego Nunes promete ‘sangue no olho’ contra Palaszewski no UFC on FX http://t.co/on7uHNKH via @tatamemagazine
4 days
before
At the o'hare airport talk to you all in few days and thanks for all the support.
4 days
before
Thanks champ! :) RT @CarlosCondit: @hawrylukmma I agree @Bartimus7 has been training ABQ. He is looking very good!
4 days
before
Just walked Natalia to school for the first time, crazy how fast they grow up. She was just a lil baby seams like yesterday.
4 days
before
A Batalha se aproxima e estamos rumo a vitória de muitos sonhos!
5 days
before
Indo viajar galera, saindo de casa em minutos, indo para experiências ainda maiores no meu trabalho e com o Sobrenatural de Deus.
5 days
before
@ikevallieflagg @ders808 holy crap lol
5 days
before
O importante é que os sonhos de Deus se cumpram na sua vida, pois, o Senhor conhece o seu caminhar e vc desconhece o caminho que te esperas.
6 days
before
Deus só dá as piores batalhas pra seus melhores guerreiros!!!
6 days
before
Best of luck to @MCWRESTLING10x kick some ass!!! Everyone else make sits to follow
6 days
before
Yeay ya!!! RT @SixGunGibson: @IzzyStyle yup, with that bad ass sob @Bartimus7
6 days
before
Não somos nada, nada, eu não sou NADA, NADA, NADA mesmo, a glória é toda do Senhor, é do Senhor!!!!
7 days
before
um dia de muita felicidade a todos e de conforto na presença do Santos dos Santos Jesus Cristo..
7 days
before
Tenham um dia abençoado meus queridos!!!
7 days
before
https://t.co/ICCAm50F http://t.co/xrce1JI9
7 days
before
http://t.co/xZj1idPr http://t.co/lRsb50Si
7 days
before
@ikevallieflagg @travisbrowneMMA it's was great and thanks for all the work
8 days
before
@MikeCies @MMAWIVES that'd be bad
9 days
before
NNNNOOOOOOOO!!!!!! RT @MMAWIVES: Just ate some mustard that expired in August, this may be my last tweet
9 days
before
@jamievarner keep eating it to build up your immune system that or go to a hospital
10 days
before
@LiLHeathenMMA @trainingmask yeah buddy
10 days
before
:) RT @SixGunGibson: @Bartimus7 and @CarlosCondit smashed up the pads tonight. Good work brothers.
10 days
before
  • MMAFighting.com : Coach: Kamaru Usman wants to ‘punish’ Colby Covington ‘because he talks a lot’
  • MMA Weekly : Dana White: ‘Bringing Ronda Rousey and women’s MMA to the UFC was best decision I ever made’
  • MMA Junkie : Conor McGregor's potential legal ramifications in Florida, New York, as explained by prosecutors
  • MMAFighting.com : Bellator 218 highlights
  • MMAFighting.com : Shredded ‘Showtime’: Anthony Pettis feeling a new energy at welterweight
  • MMA Junkie : Bellator 218: Emmanuel Sanchez staying ready for all possibilities at featherweight
  • MMAFighting.com : UFC Nashville predictions
  • MMA Junkie : UFC on ESPN+ 6 play-by-play and live results (5 p.m. ET)
  • MMA Junkie : UFC on ESPN+ 6 discussion thread
  • MMAFighting.com : UFC Nashville Results: Thompson vs. Pettis
  • MMA Junkie : Island Fights 54 results: Mike Davis, Chase Hooper score impressive finishes in featured bouts
  • MMA Junkie : LFA 62 results: Casey Kenney claims second title belt in violent fashion
  • MMAFighting.com : Bellator 218 results: Emmanuel Sanchez outlasts Georgi Karakhanyan to win rematch
  • MMA Junkie : Bellator 218 results: Emmanuel Sanchez moves to 2-0 against Georgi Karakhanyan
  • MMA Junkie : Tyron Woodley says 'dope' fight with Conor McGregor makes sense
  • MMA Junkie : Bellator 218 results: Valentin Moldavsky spoils Linton Vassell's move to heavyweight
  • MMA Junkie : UFC Nashville 'Inside Access': Tyron Woodley previews card with Mike Bohn
  • MMA Junkie : Bellator 218 results: Anatoly Tokov survives first-round barrage to tap Gerald Harris in second
  • MMA Junkie : Julia Budd defends Bellator women's featherweight title vs. Olga Rubin on July 12
  • MMA Weekly : Watch Stephen Thompson’s Top 5 Finishes ahead of UFC Nashville